Σήμερα αναμένονται τελικές αποφάσεις για την αναπροσαρμογή του πλαφόν στα υγρά καύσιμα με επικρατέστερο σενάριο την επιβολή νέας τιμής, που θα ισχύει και πάλι μόνο για τα πρατήρια.
Οι πρατηριούχοι ζήτησαν να αυξηθεί η τιμή του πλαφόν και να διαμορφωθεί περίπου στο 1,52 ευρώ το λίτρο για την αμόλυβδη και το αίτημα βρήκε θετική ανταπόκριση από το υπουργείο. Σήμερα το πρωί οι εκπρόσωποι των πρατηριούχων θα συναντηθούν με τον υφυπουργό Περιφερειακής Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας κ. Ντ. Ρόβλια και ακολούθως θα υπάρξουν ανακοινώσεις.
Ο υφυπουργός είχε δηλώσει στο κεντρικό δελτίο ειδήσεων του Mega ότι εφόσον υπάρχουν στοιχεία που αποδεικνύουν ότι το πλαφόν πρέπει να πάει πιο πάνω ή πιο κάτω «αυτό θα γίνει»,
Στο αίτημα πάντως των πρατηριούχων να επιβληθεί πλαφόν σε όλα τα στάδια της διακίνησης και εμπορίας υγρών καυσίμων δεν ανταποκρίθηκε το υπουργείο .
Στις συναντήσεις που πραγματοποιήθηκαν χθες με τις δύο Ομοσπονδίες του κλάδου (Ομοσπονδία Βενζινοπωλών Ελλάδος και Πανελλήνια Ομοσπονδία Πρατηριούχων - Εμπόρων Καυσίμων), η ηγεσία του υπουργείου δέχθηκε να αναπροσαρμόσει προς τα πάνω το πλαφόν, προκειμένου να αντικατοπτρίζει και τις αυξήσεις στις διεθνείς τιμές που έγιναν από την Παρασκευή (στα στοιχεία της συγκεκριμένης ημέρας βασίστηκε ο καθορισμός του πλαφόν) μέχρι σήμερα. Ωστόσο η Πανελλήνια Ομοσπονδία Πρατηριούχων - Εμπόρων Καυσίμων δήλωσε σε χθεσινοβραδυνή ανακοίνωση ότι θα προχωρήσει σε κινητοποιήσεις, ανεξάρτητα από την αύξηση της ανώτατης τιμής, αν η κυβέρνηση δεν επιβάλει πλαφόν και στα προηγούμενα στάδια διακίνησης των καυσίμων, δηλαδή στα διυλιστήρια και τις εταιρίες εμπορίας, ή δεν ανακαλέσει το πλαφόν.
Την Τρίτη, υπήρξε παρέμβαση εισαγγελέα για πρατηριούχο στην Καλλιθέα που διαπιστώθηκε από τα συνεργεία ελέγχου ότι πωλούσε την αμόλυβδη με τιμή ακριβότερη από το πλαφόν αλλά στη συνέχεια δεν ασκήθηκε δίωξη. Από το υπουργείο σημειώνεται ότι θα γίνονται συστάσεις και θα επιβάλλονται χρηματικά πρόστιμα σύμφωνα με όσα προβλέπει ο νόμος για τις παραβάσεις αλλά δεν θα υπάρξουν διώξεις.
Όπως ανέφερε σε δηλώσεις του ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας Βενζινοπωλών Ελλάδος κ. Κιούσης στην Αττική 250 πρατήρια πωλούσαν τις βενζίνες χαμηλότερα από το πλαφόν, 300 πρατήρια πωλούσαν με βάση το πλαφόν και 850 πρατήρια είχαν τιμές πάνω από το πλαφόν καθώς, όπως σημείωσε, η τιμή αγοράς στη χονδρική ήταν στα όρια του πλαφόν. Αποτέλεσμα αυτής της κατάστασης ήταν ορισμένα πρατήρια να μην λειτουργήσουν σήμερα για να μην πωλούν με ζημιά.
Τα κόλπα με τη βενζίνη
Η εφημερίδα Τα Νέα επισημαίνει ότι τα «χρυσά κόλπα», όπως οι κρυφές εκπτώσεις και οι συμβάσεις αποκλειστικής συνεργασίας εταιρειών-πρατηριούχων, μαζί με χρόνιες στρεβλώσεις, όπως η άρση των περιορισμών για έκδοση νέων αδειών βυτιοφόρων και η απελευθέρωση του ωραρίου λειτουργίας των πρατηρίων, φρενάρουν τον ανταγωνισμό και συντείνουν στην αύξηση των φαινομένων κερδοσκοπίας.
Σε «θέσεις μάχης» τα φορτηγά
Ανοιχτό παραμένει και το δεύτερο μέτωπο, εκείνο των νέων κινητοποιήσεων των ιδιοκτητών φορτηγών και βυτιοφόρων. Οι απεργοί, που τελούν σε καθεστως επίταξης από τον Ιούλιο, συναντήθηκαν – χωρίς αποτέλεσμα, όπως είπαν – με την ηγεσία του υπουργείου Υποδομών.Σε δηλώσεις του ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας, Γιώργος Τζωρτζάτος, τόνισε η συζήτηση δεν κατέληξε πουθενά, καθώς, όπως είπε, η κυβέρνηση κατανοεί το πρόβλημά τους αλλά δεν μπορεί να το επιλύσει.
Μιλώντας στο «ellispoint στον Flash” o υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Δημήτρης Ρέππας χαρακτήρισε «μάχη οπισθοφυλακής» την κινητοποίηση των μεταφορέων, ξεκαθάρισε ότι η κυβέρνηση δεν πρόκειται να κάνει πίσω στο άνοιγμα του επαγγέλματός τους και άφησε ανοιχτό το ενδεχόμενο ακόμη και για ανακλήσεις αδειών – όπως προβλέπει ο νόμος για την επίταξη – «εάν αυτό κριθεί ως αναγκαίο από τη Δικαιοσύνη».
ΠΗΓΗ ellispoint.gr